Covid-19

Let op! Probeer uw rit altijd zo vroeg mogelijk te boeken.

 

Uw rit en de veranderingen stap voor stap

Om het vervoer veilig uit te kunnen blijven voeren zijn een aantal maatregelen nodig. Hieronder de maatregelen die wij nu treffen, maar mogelijk worden die in de toekomst nog aangepast of aangescherpt. Wij raden u aan de actualiteiten hierover te blijven volgen.
Onderaan deze pagina kunt u zich abonneren op onze nieuwsbrief.

Omdat het vervoer op het moment ingewikkelder is om te plannen, vragen wij u om te zorgen dat uw juiste telefoonnummer bekend is bij onze Klantenservice. Als uw rit vertraagd is (of misschien al eerder kan komen), wordt u hiervan tijdig op de hoogte gesteld.

De huidige omstandigheden maken het voor de vervoerder ingewikkelder om uw rit te plannen en uit te voeren. Normaal gesproken kunt u uw rit tot één uur voor vertrek boeken. Dat verandert niet, maar wij willen hierom wel de dringende oproep doen uw rit zo vroeg mogelijk te bestellen.

Het liefst zodra u weet dat u wilt gaan reizen, maar probeer in ieder geval uw rit tenminste drie uur van tevoren te bestellen.

Sommige reizigers hebben een voorinzitindicatie. Dit betekent dat de planning een rit zo inricht dat deze reiziger een plek op de voorstoel krijgt.
Dit is soms noodzakelijk vanwege beenruimte die iemand nodig heeft.

Momenteel kan de vervoerder deze indicaties niet meer realiseren. De afstand van anderhalve meter kan hiermee niet altijd nageleefd worden. Het voertuig dat u komt ophalen is daarom mogelijk ook een taxibus.

Omdat de chauffeur ook op gepaste afstand moet blijven, vragen wij u om zelf plaats te nemen in de Regiotaxi. Of laat u (naar en van de taxi) begeleiden door iemand uit uw eigen huishouden. Plaats alstublieft zelf uw bagage of hulpmiddelen in de kofferruimte en stap achterin de taxi in.
Ook vragen wij u zelf uw veiligheidsgordel om te doen.

Reist u in een rolstoel, dan helpt de chauffeur u wel het voertuig in en zet de rolstoel vast.

Voor sommige reizigers is het noodzakelijk om een begeleider mee te nemen tijdens de rit. Is dit voor u het geval en moet u een reis echt maken, geef dit dan duidelijk door als u de reis bestelt. Vermeld hierbij s.v.p. ook of u naast de begeleider kunt plaatsnemen (iemand uit uw directe omgeving) of dat u en de begeleider ook anderhalve meter afstand moeten houden.

Normaal zou u in de taxi uw vervoerspas aan de chauffeur geven, die hem daarna voor u scant. In verband met de noodzakelijke hygiëne is het op dit moment voldoende als u uw pas aan de chauffeur laat zien. De chauffeur zal deze niet van u aanpakken maar alleen lezen. U moet de pas dus wel bij u hebben.

Vermijd alstublieft zoveel mogelijk contant geld.

Bij de Klantenservice kunt u een formulier voor automatische incasso aanvragen. Het bedrag wordt dan vanzelf van uw rekening afgeschreven.
Bel hiervoor telefoonnummer 0900 – 20 22 369.
(2 ct. per minuut + eventuele kosten van uw mobiele telefoon).

Wilt u dit niet? Probeer dan zoveel mogelijk met PIN te betalen.

VEEL STERKTE ALLEMAAL EN BLIJF GEZOND!