Tekort aan chauffeurs en centralisten

Let op! Probeer uw rit altijd zo vroeg mogelijk te boeken.

 

Afbeelding Regiotaxi

Tekort aan chauffeurs en centralisten

Anderhalf jaar corona heeft veel gevolgen gehad, voor mensen persoonlijk en ook in de maatschappij als geheel. Zo zijn de verhoudingen op de arbeidsmarkt flink door elkaar gegooid. Winkelpersoneel zat thuis, de horeca bleef gedwongen dicht en veel medewerkers zijn ergens anders gaan werken, waardoor er nu tekorten zijn.
Dit geldt helaas ook voor taxichauffeurs en de telefonistes van de centrale en de Klantenservice.

Door het hele land klinkt momenteel hetzelfde geluid: er is overal een groot tekort aan taxichauffeurs.
Ook de Regiotaxi heeft hier last van.

Helaas kan dit soms van invloed zijn op de stiptheid van de Regiotaxi en wordt u later dan bedoeld opgehaald. Alle medewerkers doen hun uiterste best om het vervoer zo goed mogelijk uit te voeren. Wij vragen om uw begrip wanneer dit niet altijd lukt. U ontvangt wel gewoon een tegoedbon als uw rit te laat is.
Om u toch zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, moeten wij de komende tijd ook weer op u een beroep doen.

Vooraanmeldtijd 2 uur

Wilt u een rit boeken met de Regiotaxi?
Boek deze dan tenminste twee uur van tevoren. Maar liever nog eerder, zodra u weet dat u van plan bent te gaan reizen. Op deze manier kan uw rit beter worden ingepland

Vermijd drukke tijden

In de middag is het vaak drukker op de weg en drukker in de Regiotaxi. Hoeft u niet perse in de middag te reizen? Probeer de rit dan op een ander tijdstip te maken. Zo worden de ritten meer gelijkmatig over de dag verspreid. Mogelijk vraagt de telefonist u ook of het mogelijk is iets te schuiven met de tijd waarop u wordt opgehaald. U hoeft hier uiteraard niet aan mee te werken als dit u niet uitkomt.

Oproep

Kent u chauffeurs die op zoek zijn naar een leuke baan? Of iemand die opgeleid wil worden tot taxichauffeur?
U vindt meer informatie op de website van A-Tax de Vries >>.

Ook tekort op de telefooncentrale

Ook op de telefooncentrale is een tekort aan personeel. Hierdoor kan de wachttijd aan de telefoon langer zijn dan gebruikelijk.

Digitaal boeken

Als u uw rit digitaal boekt, vermijd u hiermee de wachttijden aan de telefoon. Daarbij helpt u om het vervoer beter te kunnen plannen en ontlast u de telefooncentrale. U kunt hiervoor terecht op de website of via een speciale app op uw smartphone/tablet.

Boeken per e-mail

U kunt uw rit per e-mail bestellen via het mailadres telefoon@rthr.nl. Vermeld in u e-mail in ieder geval de volgende informatie:

  • Uw pasnummer;
  • De datum waarop u wilt reizen;
  • Het tijdstip waarop u opgehaald wilt worden;
  • Het adres waar u naar toe wilt;
  • Het telefoonnummer waarop u bereikbaar bent, zowel op de heen- als op de terugreis.

U kunt uw retourrit tegelijk met uw heenrit bestellen.

Boeken op de website

Klik hier om uw rit via de website te bestellen.
Doet u dit voor het eerst, ga dan eerst naar de knop 'Registreren'.

Boeken via de app

U kunt de app "WinTop" downloaden op uw smartphone of tablet.
Met deze app kunt u ritten boeken, uw reisgeschiedenis inzien en zien waar uw taxi zich bevindt.
Heeft u de app gedownload? Vul dan in het bovenste veld 'RTHR' in.
De overige inloggegevens zijn dezelfde als waar u zich op de site mee aanmeldt.

Heeft u nog geen online account. U kunt zich hier aanmelden. Klik op de knop 'Registreren'.